Terug

Informatie

Son of a Pitch is een jaarlijks terugkerende pitchwedstrijd waarbij studenten, bedrijven en organisaties hun beste pitch geven over hun overweldigende idee. Alleen de beste mogen winnen. In 2023 ging de winnaar naar huis met de hoofdprijs van 2.500 euro aan marketingbudget! Maar dat betekent niet dat verliezers met lege handen blijven staan. Want hoe vaak gebeurt het niet dat ook in een ‘niet winnend’ idee geïnvesteerd wordt?

Onze visie

Son of a Pitch is een concept voor ondernemers, door ondernemers. Wij vinden het gaaf als we nieuwe oplossingen horen, wanneer ondernemers vertrouwen hebben in hun idee. We komen daarbij niet alleen graag in contact met deelnemers, maar ook met partners en investeerders. Son of a Pitch steunen betekent ondernemend Nederland steunen. En dat mag je best delen met jouw stakeholders. Naast onze volwassenen editie organiseren we ook nog meerdere junior edities. Want wat is er leuker dan creativiteit en innovatie van de jongere generatie te stimuleren?! Meer weten over de wedstrijd en mogelijkheden voor deelnemers, scholen, partners en investeerders? Of wil je de wedstrijd promoten op jouw socials of nieuwsbrief? Vraag de presskit aan!

FAQ

Easy, vraag de presskit aan via het contactformulier! In de presskit vind je onder andere foto's, social posts en nieuwsbrief items die je kan gebruiken. Organiseer je Son of a Pitch op jouw school? Ook dan zitten er kant-en-klare items bij!

Son of a Pitch wordt jaarlijks gehouden. Toch is het mogelijk om Son of a Pitch ook op jouw locatie uit te voeren. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan hogescholen met een business opleiding of een school waar leerlingen leren om een idee uit te werken en te presenteren. Wil je meer informatie over Son of a Pitch op locatie? Ga dan naar Zelfs organiseren.

Deelnemen aan de eindstrijd van Son of a Pitch is gratis. Sterker nog, deelname kan je zomaar een mooi investering inleveren, en natuurlijk de hoofdprijs! Wil je graag Son of a Pitch organiseren voor jouw bedrijf, organisatie of opleiding, dan hebben we hier speciale pakketten voor. Neem contact met ons op en vraag naar de mogelijkheden.

Bijna iedereen mag meedoen, maar we focussen ons vooral op startups, verenigingen en non-profit organisatie. Maar behoor jij niet tot deze groep, schroom dan niet om toch je pitch in te zenden.

Het moet gaan om een idee waarvoor je marketing nodig hebt (dus we helpen je niet mee je terras aan te leggen, al kan je het altijd proberen.) We focussen hierbij dus vooral op nieuwe ideeën die in de markt gezet moeten worden.

De jury is keer op keer anders, maar er zit altijd een new business developer en marketing specialist in de jury. Daarnaast treden er regelmatig investeerders toe in de jury.

De pre-pitch is een video van 60 seconden of een korte tekst waarin jij verteld wat jouw idee inhoudt en wat jij nodig hebt om dat idee verder uit te rollen. Deze video of tekst stuur je in via de aanmeldpagina. Je kan tot 1 september 2021 jouw pre-pitch insturen. Hierna is het niet meer mogelijk om een pre-pitch in te zenden. Uit alle pre-pitches worden de beste ideeën gekozen. Deze pitchers mogen tijdens de eindronde in november op locatie komen pitchen.

Een goed idee maakt nog geen goede pitch. Probeer daarom je pitch zo krachtig mogelijk te maken en als het kan zelfs in 60 seconden. Focus de kern van je boodschap in het begin van je 60 seconden presentatie. Een ijzersterke pitch beschikt niet alleen over een goede inhoud, maar knalt visueel ook. Denk daarom aan je eigen presentatie of aan de tools die je inzet voor je pitch.

Succesverhalen

Succes verhalen

  • And the winner is...

    Son of a Pitch ligt inmiddels een maandje achter ons. We zagen goede pitches, slimme ideeën en gedreven ondernemers. Bedankt voor jullie enthousiasme! Maar uiteindelijk kon er maar één iemand vandoor gaan met de hoofdprijs van 2.500 euro marketingbudget.

  • Dit was de derde editie

    Dit jaar pitchten de ondernemers in een kleine setting bij Studio Boxx in Nuenen. Met een krachtige pitch probeerden ze de driekoppige jury te overtuigen waarom hun concept die hoofdprijs verdient in de vorm van 2.500 euro marketingbudget.

  • Son of a Pitch keert terug!

    De eerste editie van Son of a Pitch was een groot succes. Daarom keert het concept waarin ondernemers een kans krijgen hun concept te pitchen voor een vakkundige jury terug!

  • Eerste editie Son of a Pitch!

    In oktober ging de eerste editie van Son of a Pitch van start. Een editie waar een lange voorbereiding aan vooraf ging. Van alle ingezonden concepten werden alleen de allerbeste inzendingen geselecteerd.

  • iTapToo wint Son of a Pitch 2022!

    iTapToo, de startup met de frisdrankautomaat 2.0, wint Son of a Pitch 2022! Het innovatieve concept waarbij je eenvoudig en goedkoop jouw suikervrije frisdrank tapt vindt zijn weg steeds makkelijker tussen investeerders.

  • Basisschool de Rietpluim pitcht

    Leerlingen van groep 7 en 8 van basisschool de Rietpluim kregen van Son of a Pitch een opdracht. Per groepje kregen ze één product. Hun taak: bouw hier een bedrijfje omheen! En dat de jeugd creatief is, dat bleek wel weer...

  • Nuenens College onderneemt

    Son of a Pitch drong de spectaculaire ruimte van John Geven Studio’s binnen en gaf een podium aan de jongste generatie ondernemers. De drie teams van het Nuenens College die het beste uit de verf kwamen in de voorrondes namen plaats op het podium.

  • Partner-up met Son of a Pitch

    Zonder sponsoren geen Son of a Pitch. Of je nou een notariskantoor hebt, een jurist bent, enthousiaste studenten kent of via de media de wedstrijd onder de aandacht wil brengen, we hebben je hard nodig.

Aanmelden

Wil je meer weten over ons, het organiseren van Son of a Pitch op jouw locatie of je aanmelden als partner? Neem dan contact met ons op en vraag naar de mogelijkheden.